0%

Jaký druh knih rádi čtete pro zábavu?

Když si nejste jisti správným pravopisem, co uděláte?

Představte si, že stojíte frontu u pokladny, co s největší pravděpodobností budete dělat?

Když vidíte slovo „láska”, co uděláte jako první?

Jak se učíte, nebo jste se učili na zkoušku?

Jak postupujete, když se potřebujete dozvědět, jak něco funguje (například počítač, videohry, nový kávovar apod.)?

Pokud půjdete na párty, co si druhý den s největší pravděpodobností vybavíte?

Co vás při učení nejvíce ruší?

Když vás něco štve, co děláte?

Když vás něco opravdu potěší, co děláte?

Když zabloudíte, co uděláte?

Jakou aktivitu z těchto tří aktivit byste si vybrali nejraději?

Když slyšíte vaši oblíbenou písničku v rádiu, co uděláte?

Co považujete za nejvíc rušivé, když jste ve třídě nebo v kanceláři?

Jak nejraději relaxujete?

Test
Auditivní student

Jste auditivní student.

Při učení byste měl/a:
– navštěvovat přednášky a cvičení
– diskutovat o tématech se spolužáky
– vysvětlovat myšlenky ostatním lidem
– používat cd přehrávač
– popisovat nadpisy, obrázky atd. někomu, kdo chyběl
– nechávat si u poznámek místo k pozdějšímu doplnění

Během studia si zřejmě budete muset doplňovat poznámky – dáváte přednost poslechu na úkor psaní poznámek a z hodiny nebo přednášky zřejmě nebudete mít kompletní poznámky. Může vám pomoci, když si během učení budete látku přeříkávat, nahrávat a pak si ji pouštět. Čtěte si během učení své poznámky nahlas a zkuste je vysvětit někomu dalšímu.
Kinestetický typ

Jste kinestetický typ studenta.

Při učení byste měl/a:
– používat všechny své smysly
– chodit do laboratoří a zúčastňovat se exkurzí
– poslouchat příklady ze skutečného života

Během studia si k poznámkám pište i reálné příklady, využívejte také obrázky a fotografie. Zkuste si najít spolužáka, který je stejný typ jako vy, a zkuste s ním o probírané látce mluvit.
Vizuální typ

Pravděpodobně jste vizuální typ.

Při učení byste měl/a:
– podtrhávat
– používat různé barvy
– používat symboly, tabulky a různá uspořádání

Během studia a učení se byste si měl vyvolávat a představovat obrázky, které jste měl v sešitě, kreslit si diagramy tam, kde je to vhodné.

Stačí nám říct, komu máme výsledek zobrazit!